Raport o stanie rynku – jakie samochody były najczęściej kupowane w sierpniu?

Poleć ten wpis

W sierpniu 2015 najczęściej kupowanym samochodem na całym rynku okazała się skoda. W przypadku klientów indywidualnych prowadzi Volkswagen, Toyota i Opel. W rankingu poszczególnych modeli wygrywa Renault Clio z liczbą 264 zarejestrowanych sztuk.

Sprzedaż wciąż rośnie

Zakup samochodu to inwestycja na co najmniej kilka lat. Jest to decyzja przemyślana tak, aby spełniał nasze neon-1459388-640x480oczekiwania i służył nam jak najdłużej, zwłaszcza jeśli kupujemy auto na kredyt. Skoda już po raz kolejny okazała się liderem sprzedaży nowych samochodów. Z tego powodu warto zastanowić się nad zakupem auta z salonu. Zapewnia ono zdecydowanie większą niezawodność niż w przypadku zakupu pojazdu z drugiej ręki, a dzięki dobrym kredytom cena przestanie być największą wadą takiego rozwiązania.

Polacy wybierają coraz częściej samochody z salonu. Do tego wyniku mogła przyczynić się możliwość odliczenia całości VAT-u od pojazdów z kratką. Tegoroczne zmiany związane z VAT-em również mogą przyczynić się do wzrostu liczby zakupu nowych samochodów. Z informacji Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że w sierpniu w polskich salonach zostało zakupionych ponad 27.1 tysięcy samochodów osobowych i dostawczych, czyli więcej o 13,7 tysięcy niż w roku poprzednim.

Skoda, Reanult i Toyota dla klientów indywidualnych

Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów w sierpniu w polskich urzędach zostało zarejestrowanych ponad 27 tys. samochodów. To aż o ponad 13 tys. więcej niż w tamtym roku. W rankingu sprzedaży już od kilku lat prowadzi Skoda. Jak informuje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, w 2014 roku dwa pierwsze miejsca zajęły następująco: Octavia i Fabia. W ostatnim półroczu w ogólnym rankingu ta marka dalej jest liderem. W przypadku klientów indywidualnych najczęściej wybieranymi autami w sierpniu były Toyoty, Ople i Volkswageny. W rankingu poszczególnych modeli zaraz za Renault Clio, którego liczba rejestracji wzrosła o 45%, prowadzi Skoda Fabia (256 sztuk) i Toyota Auris (217 sztuk).

Skoda niezmiennie liderem wśród aut firmowych

Skoda na pozycji lidera nikogo nie zaskakuje, w 2014 uzyskała rekordowy udział sprzedaży w całym rynku – ponad 11%. Jest to najczęściej wybierany samochód firmowy. Większe wolumeny są sprzedawane w ramach rozwoju flot firmowych. Liczba sprzedanych modeli tej marki w sierpniu wyniosła 2014. Na prowadzenie wysuwa się również Volkswagen i Toyota, która w porównaniu z sierpniem poprzedniego roku sprzedała o 38,78% więcej samochodów. Ich sprzedaż rośnie szybciej, niż w przypadku Skody, której wzrost w porównaniu z rokiem 2014 wyniósł 12,45 %.